
Heb je een vraag over No Waste Army? Neem dan een kijkje bij de veelgestelde vragen hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via [email protected]
Algemeen
Door wie is No Waste Army opgericht?
No Waste Army is opgericht door Boerschappen en Breda Maakt Mij Blij. Zij hebben hun krachten gebundeld om voedselverspilling op grote schaal tegen te gaan.
Hebben jullie een ANBI-status?
No Waste Army is een BV en heeft geen ANBI-status.
Waarom heten jullie No Waste Army?
De naam ‘No Waste Army’ omschrijft precies wie we zijn: strijders tegen voedselverspilling! We willen geen toeschouwer zijn, maar een beweging in gang zetten om het voedselprobleem aan te pakken. Geen wapens dus, maar wel strijden voor een eerlijke voedselketen! 💪
Wat is de werkwijze van No Waste Army?
Blijft een boer zitten met een reststroom? Dat is het moment dat wij in actie schieten! We gaan opzoek naar een producent die er een (h)eerlijk lang houdbaar product van maakt. Zo verrassen wij ieder kwartaal onze strijders met een box vol producten met een verhaal! Ons doel op de lange termijn is om álle reststromen uit de voedselketen werken!
Hieraan bijdragen en structureel meestrijden tegen verspilling? Dan kan je dus een lidmaatschap afsluiten, en ontvang je ieder kwartaal van ons een box!
Een reststroom die we niet kunnen verwerken in onze box? Ook die laten we niet schieten! Met onze eenmalige acties tussen de kwartaalboxen door, willen we ook dit voedsel op de korte termijn redden en bewustzijn crëeeren rondom foodwaste! 🌱
Betaling
De automatische incassering is geannuleerd, kun je me verder helpen?
Als de automatische incassering om welke reden dan ook niet is gelukt, wordt je abonnement automatisch stopgezet. We raden aan om contact op te nemen met je bank om te achterhalen waarom de incassering niet kon plaatsvinden, zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.
Ontdekt waar het probleem lag? Sluit dan eenvoudig een nieuw abonnement af via onze website en ontvang voortaan iedere kwartaal weer een box vol geredde producten. 💚
Mijn bestelling is mislukt, kun je me verder helpen?
Probeer de box eens via een ander apparaat of een andere browser te bestellen en betalen. Dit kan vaak al helpen en je box verschijnt vanzelf binnen je account!
Wil het alsnog niet lukken? Neem dan contact op via [email protected], dan helpen wij je verder.
Ik dacht dat ik de box eenmalig zou krijgen?
Bij het bestellen van jouw eerste box sloot je een abonnement bij ons af, wat betekent dat je vanaf dat moment ieder kwartaal een box ontvangt. Bij deze eerste Ideal betaling, gaf je ons namelijk akkoord op het automatisch incasseren van de kosten voor de boxen. Dit staat ook vermeld op onze bestelpagina.
Kan ik een factuur ontvangen?
Helaas is het voor ons niet mogelijk om een factuur op te maken. Omdat we voornamelijk met particulieren werken, hebben we geen aankoopbonnen of facturen in ons systeem.
Heb je een zakelijk verzoek? Mail dan naar [email protected].
Wat kost de No Waste Army box?
Om je aan te melden bij No Waste Army, moet je eerst de betaling voldoen. Vervolgens wordt het bedrag van € 39,95 + € 6,55 verzendkosten ieder kwartaal automatisch afgeschreven voordat je de box ontvangt.
Wanneer wordt de box afgeschreven?
Omdat je een abonnement hebt, wordt de betaling voor de volgende box automatisch twee maanden vóór de levering afgeschreven. We doen dit zodat we de boeren en producenten tijdig kunnen betalen en wij direct in actie kunnen schieten! 💥
Bezorging
Hoe laat wordt mijn box bezorgd?
De leveringen van de boxen vinden plaats in de avonduren, tussen 17:00 en 22:30 uur.
Ik ben op vakantie, wat nu?
In dat geval heb je twee opties! 👇
Je kan eenmalig het adres van je box aanpassen via je account. Zo kan iemand anders de box voor je ontvangen, zodat je niks hoeft te missen! Dit doe je eenvoudig via de pagina ‘beheer je box’ op onze website!
Je kunt ook je box eenmalig op pauze zetten. Dit doe je ook via de pagina ‘Beheer je box’. Klik bij de toekomstige leveringen op de drie puntjes naast de box die je wilt pauzeren en kies voor ‘Levering pauzeren’. Zorg er wel voor dat je dit optijd doet, voordat de incasso heeft plaatsgevonden.
Ik ben te laat met het aanpassen van de leverdatum. Wat nu?
Geen probleem! Het is het altijd mogelijk om je box naar een ander adres binnen Nederland te laten versturen, zodat iemand anders je pakket in ontvangst kan nemen. Zorg er wel voor dat je dit tijdig aan ons doorgeeft.
Daarnaast ontvang je op de dag van de levering na 14:00 uur een bericht van de bezorger, waarin je kunt aangeven of de box bij de buren of bij je deur achtergelaten mag worden.
Ik heb me te laat aangemeld voor de eerstvolgende box.
Geen zorgen! Als de eerstvolgende box uitverkocht was op het moment dat je een abonnement afsloot, betaalde je automatisch voor de box van het volgende kwartaal. Iets langer wachten, maar we beloven net zo’n lekkere producten! 🥕
Kan ik de leverdatum aanpassen?
Jazeker, je kunt je leverdatum aanpassen. Zodra je een e-mail van ons ontvangt met de leverdatum, heb je een week de tijd om deze te wijzigen via je account. Dit kun je doen via je accountpagina.
Met wie bezorgen jullie de box?
Voor de levering van jouw box werken we samen met onze duurzame transportpartner Trunkrs, een landelijke bezorgdienst die zich inzet voor zoveel mogelijk leveringen met elektrisch vervoer. 🚚
Mijn box is niet geleverd wat nu?
Oei! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar maak je geen zorgen, iedereen die lid is van de No Waste Army ontvangt hoe dan ook een box! 💚
Neem even contact met ons op via [email protected], dan zoeken we meteen uit wat er mis is gegaan en zorgen we dat jouw box alsnog goed terechtkomt.
Wanneer ontvang ik een box?
De kwartaalboxen worden verstuurd in maart, juni, september en november / december.
Wanneer ontvang ik een track & trace code?
Dit bericht wordt op de dag van de levering tussen na 14:00 uur verstuurd. In dat bericht vind je ook een handige link waarmee je kunt aangeven of de bezorger je box bij de buren of voor de deur mag achterlaten.
Maak zeker gebruik van deze optie, zodat je met een gerust hart kunt uitkijken naar de bezorging van je box! 🫡
Wat kan ik doen als ik niet thuis ben?
Op de dag van de levering ontvang je na 14:00 uur een berichtje van de bezorger, zodra jouw box onderweg is. Je kunt dan makkelijk aangeven om het pakket bij de voordeur neer te laten zetten of bij de buren af te geven. Maak hier zeker gebruik van mocht je onverwachts toch niet thuis zijn.
Heeft de bezorger dit te laat gelezen? Dan maken zij gebruik van een tweede leverpoging en staan zij de volgende werkdag bij jou voor de deur om het opnieuw te proberen.
Contact
Heb jij een tip voor ons?
Wij willen álle reststromen uit de voedselketen halen, dus dat betekent dat alle tips welkom zijn! Heb jij de gouden tip voor ons? Mail deze dan naar [email protected].
Hoe blijf ik op de hoogte?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief! Zo blijf jij op de hoogte van al onze reddingsacties. Dit doe je door helemaal naar beneden te scrollen op onze homepagina en je e-mailadres in te vullen.
Hoe kan ik met mijn bedrijf met jullie samenwerken?
Heb jij een reststroom?
Vul dit formulier in, dan bekijken we samen of we iets voor elkaar kunnen betekenen!
Ben jij een producent en wil je een houdbaar product met ons produceren van een geredde reststroom?
Mail ons via [email protected]
Heb jij interesse in onze kerstpakketten, of wil je grote aantallen van onze box of een geredde restroom afnemen?
Mail dan naar [email protected].
Zie je een andere kans om samen te werken?
Mail ons via [email protected].
Ik heb een andere vraag, hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of stuur een e-mail naar [email protected].
Ik heb een reststroom, Kan ik deze bij jullie aanmelden?
Super dat je aan ons denkt! Om het gehele verhaal te begrijpen, zou je de vragen in dit formulier even moeten beantwoorden. Op basis hiervan kunnen wij bepalen of dit een reststroom is die bij ons past en die wij kunnen gaan redden.
Kan ik pickup point worden?
Wij zijn altijd opzoek naar pick-up points die bereid zijn om tijdens eenmalige acties onze producten uit de delen! Ben jij één van onze volgende locaties? Vul dit formulier in, dan bekijken wij of we een match zijn! 🤝
Ben jij zelf geen pick-up point, maar heb jij wel de gouden tip voor ons? Deze mag je ook altijd met ons delen, via dit formulier.
Duurzaamheid en impact
Hoeveel hebben jullie al gered?
Wij zijn bijna 2 jaar aan het strijden en de teller staat op 1,5 miljoen kilo geredde groenten en fruit! Dat hebben we samen gedaan en zijn we super trots op. Maar.. de strijd is zéker nog niet gestreden! 👀
Waar halen jullie deze reststromen vandaan?
Onze reststromen komen rechtstreeks van boeren en telers uit Nederland (en daarbuiten) die met overschotten of afgekeurde producten blijven zitten. 🧑🏼🌾
Waarom werken jullie samen met de Voedselbank?
Wij werken samen met de Voedselbank omdat:
🌱 Minder voedselverspilling
Doordat bepaalde groenten en fruit niet in de supermarkt terechtkomen omdat ze niet voldoen aan de strenge kwaliteitseisen, proberen wij er een mooie thuisbasis voor te vinden. Door dit te doneren aan de Voedselbank zorgen we ervoor dat deze gezonde en voedzame groenten en fruit niet op de verspillingshoop belanden, maar worden opgegeten!
💚 Hulp voor mensen die het nodig hebben
Steeds meer mensen hebben moeite om rond te komen en zijn afhankelijk van de Voedselbank. Door deze samenwerking krijgen zij toegang tot verse, gezonde groenten en fruit die met heel veel liefde zijn geteeld en hierdoor niet op de verspillingshoop terechtkomt.
Samen sterk! Samen maken we het verschil. 💪🌱
Werken jullie met reststromen?
Reststromen zijn precies waarvoor wij in actie komen. 💪 We redden groenten, fruit en andere producten die anders verspild zouden worden! Waarom ze verspild zouden worden? Dat kan om verschillende redenen gaan. Bijvoorbeeld omdat ze niet voldoen aan het schoonheidsideaal ondanks dat ze wel lekker en gezond zijn, of resten uit de verwerkende industrie waarbij met de smaak ook helemaal niks mis is!
We verdeelden onze reststromen in 5 categorieën, die je via deze link leest!
Werken jullie samen met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt?
Wij werken samen met diverse bedrijven die maatschappelijke impact maken door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een waardevolle werkervaring te bieden. Denk bijvoorbeeld aan Ontwikkelboerderij De Laarhoeve, De Verspillingsfabriek en ATEA. Deze unieke makers produceren heerlijke producten zoals soepen en jams, of ondersteunen bij het inpakken en stickeren van onze boxen. Stuk voor stuk helden! 💚
Hoe strijd ik mee?
Doen jullie ook eenmalige acties?
Omdat niet alle overschotten aan groenten en fruit in onze kwartaalboxen passen, doen wij tussendoor ook eenmalige acties. Zo kunnen wij nóg meer voedsel redden, en onze strijders nóg vaker genieten van lekkere producten. Deze delen we via onze website, nieuwsbrief en social media kanalen. Hou deze dus goed in de gaten! 😉
Kan ik een donatie doen?
Ja! Wij geloven dat een kromme wortel net zoveel waard is als een rechte, dus wij vinden dat de boer altijd een eerlijke vergoeding verdient. Tijdens onze eenmalige acties doneer je via ons een bedrag aan de boer, waarna zijn producten worden geschonken aan de voedselbank. Zo weet jij altijd precies wat je redt en dat je donatie goed terechtkomt. 👨🌾
Kan ik zakelijk producten afnemen?
Wil je grote aantallen afnemen van onze box of een grote hoeveelheid van een specifieke reststroom? Stuur dan een mail naar [email protected].
Of wil je als werkgever een kerstpakket aan jouw medewerkers geven met een goed verhaal, en dat óók nog eens voedselverspilling tegengaat? Elk jaar stellen wij kerstpakketten samen voor bedrijven als duurzaam personeelsgeschenk.
Heb je interesse? Kijk voor meer informatie op deze pagina en stuur een mail naar [email protected]
Waarom moet ik een abonnement afsluiten?
De grote droom van No Waste Army is om álle reststromen uit onze voedselketen te halen. Daarvoor is het nodig dat we structureel voedsel redden van verspilling! Je sluit dus een abonnement bij ons af, en wij gaan aan de slag om op grote schaal impact te maken! 👏
Inhoud
Er is een product beschadigd, wat moet ik doen?
Wat balen! Dat is natuurlijk niet de ervaring waar we voor gaan.
We willen dit graag goed en snel oplossen. Stuur even een foto van het beschadigde product naar het e-mailadres [email protected] of vul het contactformulier in. Zo kunnen we zien wat er precies mis is gegaan, én gaan we dit uiteraard op een goede manier voor je oplossen.
Heb je tips voor recepten voor de producten van de box?
We geven bij elke box verschillende eettips en recepten die je helpen om het meeste uit je geredde producten te halen. Op onze website vind je ons online receptenboek mét verhalen waar ieder product vandaan komt. Ook op onze socials vind je altijd inspiratie om zelf aan de slag te gaan! 🧑🍳
Hoe kan ik de verpakking recyclen?
Onze verpakkingen kun je kwijt in de daarvoor bestemde recyclebakken. Flessen, potjes en dozen nemen we op dit moment nog niet terug. Daar hebben we helaas (nog) niet de logistieke mogelijkheden voor. Maar we blijven groeien en innoveren, dus hopelijk kunnen we dat in de toekomst wél mogelijk maken.
Tot die tijd? Gooi het in de juiste bak óf geef het een tweede leven! Onze potjes en flessen zijn top als bloemenvaas of plantenpot, en van het karton maak je zó een creatief knutselproject. 🎨
Hoe zit het met allergenen en intoleranties?
Elke No Waste Army box is anders, afhankelijk van de reststroom die we kunnen redden. Daardoor kunnen we van tevoren niet precies aangeven welke ingrediënten er in de box zitten. Het kan dus voorkomen dat onze producten gluten, lactose of andere allergenen bevatten. Lees dus altijd eerst even goed het etiket. 👀
Is een No Waste Box vegetarisch, vegan of biologisch?
Ja, onze boxen zijn vegetarisch! Momenteel richten we ons op het helpen van alle boeren en het redden van alle soorten overschotten groenten en fruit. 🧑🏼🌾
Omdat het per kwartaal verschilt wat er van deze producten gemaakt wordt, zijn onze boxen helaas niet biologisch of veganistisch. Wel werken we met zowel gangbare, als biologische boeren. Dat betekent dat er ook biologische grondstoffen in onze producten zitten. Dit zie je alleen niet op het etiket omdat wij nu (nog) niet biologisch gecertificeerd zijn.
Kan ik losse producten bestellen?
Onze producten komen voort uit reststromen, waardoor we momenteel (nog) geen vaste voorraad hebben. Op dit moment is het dus nog niet mogelijk, maar wie weet in de toekomst wel!
Kan ik naast mijn abonnement, ook een eenmalige cadeaubox bestellen?
Yes! Via je account kun je nu meerdere boxen bestellen. Heb je nog geen account? Geen zorgen, die maak je automatisch aan als je je eerste box bestelt.
Voor een extra box sluit je via de pagina ‘Bestel je box’ een nieuw abonnement af. Vul de juiste gegevens en het afleveradres in, en de extra box verschijnt in je account.
Let op: gaat het om een eenmalige cadeaubox? Zet deze dan op tijd stop, anders ontvang je elk kwartaal meerdere boxen. We werken achter de schermen aan een oplossing om dit proces makkelijker te maken.
Kan ik voorkeuren opgeven voor mijn box?
Nee, voorkeuren doorgeven is helaas niet mogelijk. We weten van tevoren nooit precies wat we kunnen redden en welke producten we daarvan kunnen maken, en juist dát maakt de box zo uniek. Soms betekent dit buiten je comfortzone eten, maar levert de leukste verrassingen op! 😉
Voor hoeveel personen is de No Waste Army box?
De inhoud van de box is ieder kwartaal een verrassing. Wat we wel kunnen verklappen is dat het een goed gevulde box is met (ca. 13 tot 15) producten die perfect zijn voor in jouw voorraadkast. Je kunt er dus in je eentje van genieten, óf met het hele gezin.
Waar komen de producten in de box vandaan?
De producten in de box zijn gemaakt van groenten, fruit en granen die geen plaatsje krijgen in de voedselindustrie, en om welke reden dan ook verspild zouden worden. Denk bijvoorbeeld aan kromme wortels die nog lekker en gezond zijn maar die de supermarkt niet in de rekken wil hebben of de stronk van een broccoli die in de verwerkende industrie verloren gaat. Producten die misschien niet aan het ideale plaatje voldoen, maar nog uitstekend smaken. Belachelijk toch?
Onze producenten toveren deze imperfecte groenten en fruit (van Nederlandse bodem) om tot een lekker houdbaar product voor in jouw voorraadkast. 🧑🏽🍳
Benieuwd in welke 5 categorieën we de reststromen verdelen? Je leest ze via deze link!
Wat zit er in de No Waste Army box?
De inhoud van de No Waste Army box wisselt per kwartaal. Afhankelijk van welke groenten en fruit wij redden, gaan onze producenten aan de slag om hier de lekkerste houdbare producten van te maken. Denk aan soepen, ontbijtproducten, sappen of zoete en hartige snacks.
Het is dus altijd een verrassing wat je krijgt, maar via onze socials krijg je vaak letterlijk een kijkje in de keuken. Via deze link vind je voorbeelden terug van producten die eerder in de box hebben gezeten. 📦
Zijn de verpakkingen duurzaam?
We zijn actief bezig met het onderzoeken van onze verpakkingen, en welke daarvan gerecycled kunnen worden. We zijn ons bewust van de impact die we hebben en willen hier steeds beter in worden! ♻️
Mijn account
Hoe kan ik mijn box op pauze zetten?
Je kunt je box eenmalig pauzeren door in te loggen op je account en naar de pagina ‘Beheer je box’ te gaan. Klik bij de toekomstige leveringen op de drie puntjes naast de box die je wilt pauzeren en kies voor ‘Levering pauzeren’. Je box wordt dan een kwartaal overgeslagen, en komt het kwartaal daarop gewoon weer bij je binnen. 💚
Let op: heeft de incasso voor de box al plaatsgevonden? Dan is het niet meer mogelijk deze box te pauzeren.
Hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?
Dat kan! Op onze website via de pagina ‘beheer je box’ kan je bij accountgegevens je e-mailadres eenvoudig aanpassen.
Hoe kan ik mijn rekening nummer aanpassen?
Helaas kunnen wij je rekeningnummer niet voor je aanpassen. Maar geen zorgen: zet je abonnement stop via je account, en je kan direct met het juiste rekeningnummer een nieuwe box bestellen via de website. De volgende incasseringen zullen nu via het juiste rekeningnummer plaatsvinden!
Let op: als de incassering voor de komende box al heeft plaatsgevonden via je oude rekeningnummer, sluit je best na het ontvangen van de volgende box pas weer een abonnement af. Anders betaal en bestel je twee boxen!
Ik ben te laat met opzeggen, wat nu?
Geen zorgen, je krijgt nog één keer een box en daarna stopt je abonnement automatisch. De betaling voor de volgende box is namelijk al verwerkt, dus dit is de laatste box die je van ons ontvangt.
Ik heb mijn eerste box besteld, wat moet ik doen om ieder kwartaal een box te ontvangen?
Goed nieuws: helemaal niks! Zodra je je eerste box hebt besteld, doe je automatisch mee met de volgende kwartaalboxen. De volgende betalingen verlopen via een automatische incasso, Je hoeft dus geen extra stappen te ondernemen.
Ik wil mijn abonnement opzeggen. Hoe doe ik dit?
Opzeggen is kosteloos en kan ieder kwartaal. Dit doe je door naar jouw account te gaan en bij ‘lidmaatschap’ de box op te zeggen.
Let op: zodra het incassomoment heeft plaatsgevonden, is het niet meer mogelijk om op te zeggen voor de box van het komende kwartaal. Je wordt dus afgemeld voor de box daarna.